منو

برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجرشهرستان فردوس تشریح شد

  • بازدید: 927

تدارک 20 برنامه قرآنی شاخص در ایام الله دهه مبارک فجر
رضا قربانی مسئول کمیته قرآن و عترت ستاد دهه فجر شهرستان فردوس به تشریح برنامه های شاخص قرآنی درایام الله دهه فجر پرداخت.
وی بااشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند : "کتاب انقلاب ما قرآن مجید است"،گفت انقلاب ما یک انقلاب قرآنی است و یکی از دستاوردهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران فراهم شدن بستر مناسبات دینی، فرهنگی و رشد سریع فراگیری آموزه‌های قرآن کریم در بین مردم جامعه می باشد.
رضا قربانی اظهار کرد: بحمدالله با همدلی و انسجامی که بین نیروها و فعالان قرآنی شهرستان وجود دارد تلاش کردیم با برنامه ریزی دقیق وکار تشکیلاتی و گروهی، فعالیت‌های قرآنی اثرگزار و مفیدی را در ایام الله دهه فجر به مرحله اجرا برسانیم.
مسئول کمیته قرآن و عترت ستاد دهه فجر از برپایی 10 کرسی تلاوت و محفل قرآنی در مساجد محوری فردوس،اسلامیه و باغستان و روستاها خبرداد و افزود تلاوت قاریان برجسته شهرستان ،اجرای گروه تواشیح وهمسرایی نورالهدی ،پخش کلیپ ،اجرای برنامه حفظ قرآن و تفسیر کوتاه آیات مرتبط با ایام و مولودی خوانی ولادت حضرت زهرا(س) از جمله برنامه های این محافل خواهد بود.
وی در ادامه به برگزاری محفل محوری انس با قرآن و عترت باحضور قاری کشوری و سایر برنامه های متنوع قرآنی در شام میلاد ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در آستان مقدس امامزادگان فردوس به همت اداره اوقاف و امورخیریه ،واحد فرهنگی قرآنی امامزادگان و همکاری اداره تبلیغات اسلامی فردوس اشاره کرد.
رضا قربانی همچنین از اجرای نمایشنامه آفتاب مهربانی (سیری جذاب و نمایشی از بعثت پیغمبر(ص) تا انقلاب و سپس ظهور منجی عالم بشریت) همراه با جلوه های نوری و تصویری و نمایشنامه ای از اواسط دهه مبارک فجر به مدت 5 شب در مجتمع شهید آوینی شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت این برنامه به همت بنیاد فرهنگی المهدی(عج) و همکاری کمیته قرآن و کمیته هنری ستاد دهه فجر در حال آماده سازی می باشد.
برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در 8 رشته ویژه رده سنی 7 تا 15 سال،جشنواره مجازی عطر قرآن درفجر انقلاب، آیین بزرگداشت استاد فقید ومفسر قرآن دکتر غلامرضا مدبرعزیزی بر سر مزار ایشان با حضور جمع محدودی از جامعه قرآنی شهرستان،تولید محتوای قرآنی(آموزش روخوانی و آموزه های قرآن) ویژه کودکان و نوجوان با عنوان بچه های آسمانی در استودیو بنیاد فرهنگی المهدی(عج) و موسسه ریحانه النبی (س) با حضور اساتید بومی شهرستان،پویش های ختم قرآن هدیه به ارواح طیبه امام و شهدای عزیز،برگزاری مسابقات متنوع قرآنی،برگزاری مسابقات قرآن ،عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان و برگزاری گفتمان قرآنی انقلاب با حضور جمعی از اساتید قرآنی بخشی دیگر از جمله های برنامه های اجرایی این کارگروه در ایام الله دهه فجر می باشد.