منو

حافظان قرآن فردوسی پیشتاز در کسب مدارک کشوری حفظ قرآن

  • بازدید: 948

کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی فردوس از افتخار آفرینی و اعطاء مدرک درجه 3 کشوری حفظ قرآن توسط 2 نفر از حافظان کل قرآن شهرستان فردوس  در آزمون مرحله دوم پانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم کشورخبر داد.
رضا قربانی گفت : از بین 13 نفر شرکت کننده راه یافته به آزمون شفاهی پانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در شهرستان،خانم ها ریحانه قیصری و نرجس خاتون مرادی موفق به دریافت مدرک درجه 3 حفظ قرآن (معادل مدرک تحصیلی لیسانس) گردیدند .
حجت الاسلام آزاد رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس پس از اعطای این مدارک به این دو خواهر قرآنی که در محل اداره صورت گرفت، با اشاره به ظرفیت عظیم قرآنی شهرستان در داشتن قریب به 1000 نفر حافظ قرآن اعم از یک جزء تا حفظ کل خواستار شرکت و بهره مندی همه حافظان قرآن شهرستان از امتیازات این طرح شد.
وی همچنین از برگزاری آزمون کتبی شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک حفظ در روز جمعه 31 1ردیبهشت  1400 با حضور 28 نفر حافظ قرآن برادر و خواهر  در رشته های 20،10 جزء و حفظ کل قرآن ساعت 9 صبح در محل موسسه فرهنگی قرآن و عترت ریحانه النبی(سلام الله علیها) خبر داد.
شایان ذکر است آزمون‌ ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان به عنوان معتبرترین طرح حفظ کشور از سوی سازمان دارالقرآن الکریم و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، هر ساله در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء در دو مرحله کتبی و شفاهی (30 درصد حسن حفظ و 70 درصد مفاهیم قرآن) برگزار می‌شود  و قبول شدگان در این طرح مجاز به دریافت درجات قرآنی حفظ از یک تا پنج می‌شوند که از جمله امتیازات بزرگ این طرح معادل سازی با مدرک تحصیلی می باشد.