منو

نشست هم اندیشی فعالان عرصه فرهنگی

  • بازدید: 793

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی فعتالیهای قرآنی ماه مبارک رمضان باحضور جمعی از فعالان قرآنی در محل موسسه فرهنگی قرآن وعترت ریحانه النبی (سلام الله علیها)فردوس برگزار شد.

رضا قربانی مدیرموسسه فرهنگی قرآن و عترت ریحانه النبی (سلام الله علیها ) فردوس دراین جلسه، ضمن تبریک ایام ماه رمضان گفت:ماه رمضان ماه بهار قرآن است و فرصت مغتنمی برای ترویج و نشر معارف قرآن است و می طلبد فعالان قرآنی با ایده های جدید متناسب با نیاز مردم گامی در جهت تحقق این امر مهم بردارند.

وی با توجه به اهمیت کار علمی و پژوهشی به استناد آیات و روایات خواستار تهیه و تنظیم جزوه هایی  کوتاه و خواندنی در موضوعات مختلف دینی ،اخلاقی ،اجتماعی و ... شد و افزود این کار زمینه تبلیغ چهره به چهره را و ارتباط گیری با همه اقشار مختلف مردم را فراهم خواهد آورد.

حجت السلام والمسلمین زال مدیر بنیاد فرهنگی المهدی عجل الله با ابراز خرسندی از جمع شدن نخبگان قرآنی شهرستان و پیگیری امورات قرآنی به شرایط شهرستان در انتشار گسترده ویروس کرونا اشاره کرد و افزود قطعا برگزاری محافل و جلسات حضوری قرآنی  با ممنوعیت هایی همراه خواهد بود و ضرورت دارد با تدوین برنامه های جدید متناسب با شرایط امروز جامعه ،سرعت فعالیتها کند نشود.

در ادامه فعالان قرآنی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

تشکیل گروه علمی با عنوان فصل بندگی در پیامرسان ایتا و ارسال مطالب ناب و خواندنی جهت تدوین و تهیه جزوه های کوتاه و خواندنی در موضوعات خاص،برگزاری کلاس تفسیربصورت مجازی،تشکیل کانال محتوای قرآنی در ایتا و بارگزاری مطالب ناب جهت استفاده شبکه تبلیغ دینی ،برگزاری جلسه جزء خوانی قرآن در محل موسسه از جمله مصوبات این جلسه بود.